Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 21 mai 2016

Cum schimbam numele unui copil adoptat

In mod normal fiecare purtam cu noi o lista cu nume pe care sa le punem fetei sau baiatului nostru, inca de cand suntem copii. Ea se adapteaza mereu, in functie de varsta, gusturi, nume care capata rezonanta in viata noastra.
Cand se naste un copil e simplu, parintii aleg unul din lista un nume, dar cand il adopta? Copilul adoptat vine cu prenumele proprii, care, la fel ca si numele de familie, se poate schimba odata cu noul certificat de nastere, practic copilul primeste o identitate cu totul noua.
Eu am asa o lista, cu nume care imi plac, cel putin de baieti:)), iar la fete cu nume care imi displac:).
La inceput, cand am cunoscut-o pe Ilinca, am scris numele care-mi placeau pe o lista, incercand sa vad care i se potriveste, copilul avand aprope 4 ani si o anumita personalitate... Apoi m-am razgandit in perioada vizitelor, mi se pareau prea multe schimbari. Apoi am citit ca numele e darul pe care parintii il fac copiilor, am simtit ca trebuie sa se rupa cu totul de trecut, asa ca am luat lista si m-am hotarat asupra unuia care i se potrivea manusa. Numele de botez, de sfant, i-a ramas ca al doilea prenume.
Cum i-am schimbat acest nume? Copilul avea 3.8 ani cand a venit acasa, dar stia putine cuvinte, alinturi deloc, asa ca...am inceput sa-i spun prajiturica, turtita, ilincuta, acadica, bombonica. Auzea tonul si credea ca ilincuta e tot un alint printre altele, apoi am inceput sa o strig asa, apoi am prezentat-o asa, apoi i-am vorbit/strigat/adresat exclusiv asa cam dupa 2 saptamani. Nici nu si-a dat seama:)
Probabil sunt si alte modele, dar acesta a fost al nostru, care a avut rezultat bun, Ilinca stie povestea numelui ei: dintr-o lista de nume, mami a ales numele care i se potrivea cel mai bine:)

mrsmyerskindergarten.blogspot.co.uk

9 comentarii:

  1. ...pentru ca numele ne alege pe noi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ilinca este nume de sfânt - Sfântul Ilie, sărbătorit pe 20 Iulie. Daca i se schimba prenumele primit la botez (cazul unui copil deja botezat), trebuie botezat din nou? m-am gândit de multe ori la acest aspect, in cazul in care voi reuși sa adopt si voi ajunge in punctul asta.. Ana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu exista botez a doua oara:), dar se.poate facce o slujba de adoptie+rugaciuni din slujba de botez. Eu i am pastrat numele de botez ca al doilea prenume:)

      Ștergere
    2. Nu exista botez a doua oara:), dar se.poate facce o slujba de adoptie+rugaciuni din slujba de botez. Eu i am pastrat numele de botez ca al doilea prenume:)

      Ștergere
    3. Ok, mulțumesc. Probabil ca, daca voi ajunge asa departe cu adoptiva, toate lucrurile se vor așeza treptat. Deocamdată nu am făcut niciun pas, doar tatonez terenul, cercetez, caut, încerc sa imi adun curajul pentru un pas asa de important. Ana.

      Ștergere
  3. In cazul nostru nu a fost asa simplu :): noi am adus-o acasa pe Andreea la 2,2 ani si am tot incercat sa o strigam Ilinca (prenume la care am visat mult :)dar mogaldeata tot opunea rezistenta si imediat raspundea "Eu,Adeea!", asa ca nu am mai insistat, doar i-am schimbat unul din prenumele de botez din Cristina in Ilinca dar tot Andreea o strigam :).

    Alina

    RăspundețiȘtergere
  4. Si noi suntem in perioada de asteptare, si ne gandeam cum ar fi procesul practic de schimbare si a prenumelui copiilor. Multumesc pt acest post.

    RăspundețiȘtergere
  5. Noi am ales sa pastram prenumele fetitei noastre ( un urma cu doua luni am devenit parintii unei fetite de 3 ani si 4 luni, care seamana sub multe aspecte cu Ilincuta), pentru ca e dragut, mi se pare ca i se potriveste, iar buburuza noastra nu raspundea la niciun alt nume. I-am adaugat insa inca un prenume, Maria, pe care, rostit in asociere cu primul ei prenume, l-a acceptat imediat. Probabil ii place mult cum suna. Acum se prezinta tuturor cu ambele prenume. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Matei se numea Mario in acte. Noi voiam un nume romanesc. Mi-ar fi placut maxim Mihai, toata viata am visat ca o sa am un copil pe care sa-l cheme Mihai. Ne-am hotarat sa-l schimbam, dar asistentul maternal ne-a spus ca in apa de botez, preotul a refuzat sa-i spuna Mario si i-a spus Matei. AM ramas la numele de botez

    RăspundețiȘtergere