Faceți căutări pe acest blog

luni, 24 iunie 2013

Pentru ce copil optam?

Am fost la Protectia Copilului, la Intalnirea trimestriala si sunt a 2-a pe lista pentru grupa 2-3ani!!! Iasi-ul e al 2lea dupa Bucuresti ca numar de familii adoptatoare si, in genere copiii adoptati de ieseni sunt din orasele invecinate: Botosani, Suceava, care au putine familii si unde timpul de asteptare este infinit mai mic.
Atentie!!! cand completati cererea pentru copil, astfel:
Varsta - in genere veti fi potriviti cu un copil de varsta maxima acceptata de dvs si e si firesc sa fie asa ( mai multi copiii mai marisori sunt declarati adoptabili - cu cat creste segmentul de varsta, creste si numarul de copii adoptabili - bebelusii sunt foarte putini). Asa ca alegeri cu intelepciune, fara sa va fie rusine, sa fiti fortati, sa va ganditi ca asteptati mai mult. Fiecare asteapta atat cat trebuie sa astepte, nici un minut mai mult sau mai putin, si, cei care au nascut, sau au adoptat pot depune marturii incredibile despre coincidente minunate... Astfel, ca un exemplu: - 0-2 ani iseamna un copil de pana in 3ani fara o zi; 0-3 inseamna aproape 4ani (in genere copilul cu care veti fi potriviti are 3,2-3,11 luni)...si tot asa

Sexul - in genere sunt mai multe solicitari pentru fete (2:1), asa ca daca bifati indiferent de sex, in genere veti fi potriviti cu un baietel, iar daca solicitati o fetita veti astepta mai mult. Dar bifati ea va doriti (spre diferenta de o mama naturala aici puteti alege)
google

Intarzieri in dezvoltare - pentru ca in general bebelusii sub 1 an sunt imposibil de adoptat, copiii dupa 1 an pot avea intarzieri in dezvoltare datorita nestimularii suficiente...recuperabile mai repede sau mai greu, dar puteti apela la specilaisti, asa ca bifati aceasta casuta (dezvoltari fizice - e mic, e slabut, e insuficient dezvoltat, de vorbire - in loc de 100 stie 20de cuvinte si acelea stalcite...)
Fratii - daca nu ati avut niciodata un copil, am observat ca ultimele tendinte sunt sa nu se recomande adoptia a doi sau mai multi copii de varste diferite, cu probleme diferite, pentru ca pot deveni o povara prea mare pentru familie si familia extinsa, sunt mai greu de gestionat, chiar si in situatii banale (cand trebuie sa mergeti la doctor, trebuie sa va internati cu unul din ei, trebuie sa duceti unul la cresa si unul la scoala, nu mai zic de diferentele de traume afective, personalitate, caracter, pierdere cu care trebuie sa faceti fata). Familiile pe car ele cunosteti, s-au adaptat treptat la viata cu 1-2...corpii, si cu siguranta si ei au avut momente de paralizie la inceput. Dar doi copii care vin amandoi odata va vor solicita foarte mult. Uneori poate fi si mai usor, ei deja au o baza afectiva in celalalt, asta cand nu au fost despartiti...dar cazurile sunt rare...Daca totusi va hotarati pentru frati, aveti grija sa va puteti baza pe cat mai multe persoane care sa raspunde prezent atunci cand le veti solicita ajutorul.
Sa dea Domnul ca fiecare sa ne gasim copilul!

18 comentarii:

  1. Se pare ca eu voi avea mai mult de asteptat pentru ca am optat pentru fetita 0-3 ani... Dar cum vrea Dumnezeu!
    Prietena mea a adoptat impreuna cu sotul ei 2 surori - a fost greu dar sunt integrate perfect! Asta a fost acum 6-7 ani, azi fetele au 11 si respectiv 12 ani.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da...la fetite 0-3 e cel mai mult ( in afara de fetita 0-2), dar mie imi expira al 2-lea atestat pe 01 noiembrie, si sunt pe locul 2...deci eu zic ca dureaza cam 2.5ani intr-un oras ca Iasul care are in medie 70 de familii adoptatoare pe an. Avem mai mult timp sa ne pregatim, sa ne rasfatam, sa vizitam locuri unde nu putem lua copii... Stiu si eu 2 familii care au adptat frati, dar nu cu succes...poate nu a fost sa fie :) dar cred ca explicatie e diferenta prea mare de varsta...E minunat cand copiii se integreaza perfect,o amica cunoscuta la cursuri care are in incredintare o fetita de 5 ani absolut superba, blonda cu ochi verzi care seamana cu ei incredibil de tare care parca infloreste, descopar doar uitandu-ma la poze, la atitudine, al zambet ca e alt copil. Sa dea Domnul sa iti primesti minunea cat mai curand!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa stii ca te urmaresc, asteptand alaturi de tine sa iti vina minunea. Mam are o prietena foarte buna care a adoptat o fetita, era Bebelus ( in Urziceni se petrecea totul, acum mai bine de 20 de ani). O mama singura cu o fata care i-a devenit lumina ochilor. Acum fata este femeie, a terminat facultatea, lucreaza, stie adevarul si tocmai datorita acestui adevar isi iubeste mama mai mult ca orice pe lume. Sunt o familie reusita.
    Nu stiu de ce am simtit nevoia sa iti spun asta....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danuta multumesc frumos...mi-ai inseninat ziua cu comentariul asta al tau:*

      Ștergere
    2. cu drag, Anca. Iti tin pumnii!

      Ștergere
  4. Sa stii ca sunt si eu pe aici, in umbra, asteptand si tinandu-ti pumnii stransi sa iti vina fetita acasa cat mai curand :)

    RăspundețiȘtergere
  5. :* Iuliana...despre tine stiu ca esti:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Hei, Anca, eu pe aici n-am mai intrat demult tare.
    Ce veste minunata! Esti a doua pe lista!
    Oauuu!!
    Doamne ajuta, sa vina cat mai repede ziua in care vei auzi in casa un glas de copil! :X Un copil bun si frumos care sa te iubeasca si sa fie fericit ca esti mama lui. Unul care sa vrea sa-l traga de coada pe Shuba :P ca sa se joace cu el :D [desi, probabil, Shuba va cauta un colt ascuns si va fi, in continuare, cel mai lenes motan :))) ]

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* o sa afli fara doar si poate ca voi impartasi cu toti asa o bucurie, abia astept!

      Ștergere
  7. Doamne ajută să trăiești cât mai curând minunea de a fi mama unui pui de om!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa dea Domnul la toata lumea:). Multumesc.

      Ștergere
  8. Ancuta, o intrebare ... Cand se completeaza cererea, la rubrica "cu varsta cuprinsa intre__ si intre__", nu este obligatoriu sa se completeze incepand de la 0 ani incolo, nu-i asa? De exemplu, daca am inteles eu bine, tu ai completat 2-3 ani pentru ca-ti doreai o fetita de 2-4 ani, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, eu asa am pus 2-3, pentru ca imi doream un copilut mai mare:). Chiar saptamana trecuta am fost la un curs la Directie cu noii parinti care doresc sa adopte si am vorbit despre experienta mea, poate cand vei face si tu cursul ne vom intalni:* Sa fie intr-un ceas bun daca v-ati hotarat, o sa vezi ce bucurie si frumusete de copil vei avea:*

      Ștergere
  9. Anca, iti multumesc ca impartasesti cu noi experienta ta. Noi suntem in procesul de evaluare, am trecut de prima vizita acasa. Te rog daca poti sa ne spui, tu ce optiuni ai ales in afara celor mentionate mai sus in articol: copil clinic sanatos, etnia, boli cronice. Multumesc, Cris.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt date mult prea personale:)...am cerut fara boli psihice ale familiei biologice, atat. Nu m-au interesat alte boli sau intarzieri ind ezvoltaare (copilul meu la 3 ani jumatate abia baiguia cateva cuvinte), e si normal din lipsa de stimulare. Acum e cea mai desteapta din gradinita, tocmai pentru ca s-a odihnit in primii 3 ani:))

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru raspuns. Cris

      Ștergere
  10. Anca, am o rugaminte, daca poti sa ne recomanzi ceva carti depre adoptie, atasament, parenting, identitatea copilului adoptat etc. Ma gandeam sa ne pregatim pana vine copilasul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma gandesc, fac o lista si va scriu:). Dar oricum...instinctul si apropierea fizica fac mai mult decat toate bibliotecile lumii:)

      Ștergere